Atheism
From Zissil
Warning: You are not logged in.
Your IP address will be recorded in this page's edit history.The edit can be undone.
Please check the comparison below to verify that this is what you want to do, and then save the changes below to finish undoing the edit.
Latest revision | Your text | ||
Line 1: | Line 1: | ||
− | == | + | ==Sin Cause Atheism== |
− | * There are sins that place apostasy | + | * There are sins that place apostasy in a person and cause damage to his faith.<ref name="Sichos HaRan 32">Sichos HaRan 32</ref> |
** There are also those that have thoughts doubting their faith since they were not born and conceived in proper holiness.<ref name="Sichos HaRan 32"/> | ** There are also those that have thoughts doubting their faith since they were not born and conceived in proper holiness.<ref name="Sichos HaRan 32"/> | ||
− | + | ** Someone that has doubts of atheism should be very embarrassed and have a broken heart, that he was conceived from such physicality or did such bad sins, that caused him to have have doubts against our holy faith and the Glory of Hashem. | |
− | ** Someone that has doubts of atheism | + | |
** By feeling this embarrassment and having a broken heart, one breaks and expels the doubts and thoughts of atheism from himself.<ref name="Sichos HaRan 32"/> | ** By feeling this embarrassment and having a broken heart, one breaks and expels the doubts and thoughts of atheism from himself.<ref name="Sichos HaRan 32"/> | ||
− | |||
==Atheists Feel Helpless== | ==Atheists Feel Helpless== | ||
Line 11: | Line 9: | ||
** When atheists suffer, they have nowhere to turn and nothing to strengthen and comfort themselves with.<ref name="Sichos HaRan 32"/> | ** When atheists suffer, they have nowhere to turn and nothing to strengthen and comfort themselves with.<ref name="Sichos HaRan 32"/> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | גם זאת צריך לדעת, שיש נשמות כשרות שנולדו בכשרות וגם לא קלקלו מעשיהם, שאין באים עליהם כלל מחשבות כאלו, ואפילו כשמדברים בפניהם מענינים אלו לא אכפת להם כלל, ואינו מבלבל דעתם כלל. וזה דומה כמו שמדברים מתאוה הידוע בפני סריס שבודאי אינו מבלבל דעתו כלל, כן אלו האנשים כשרים הנ"ל אינם שומעים כלל, ואינו נכנס באזניהם כלל עניני חקירות ובלבולים הנ"ל. ובאמת הקושיות והחקירות של ההמון עם הם שטותים גדולים ואינם קושיות כלל. ויש בני אדם שהולכים עם איזה קושיא זמן רב ובאמת הקושיא שלו הוא תירוץ, רק מחמת שאין לו דעת נדמה לו לקושיא. כמו למשל ששואלין את התינוק שנשבר הזכוכית של החלון ולקחו הזכוכית השני שאצלו וקבעוה כאן, ואם כן יפרח הצפור דרך החלל הזה של זכוכית השני. וכששואלין את התינוק כך, דהיינו שכוללין לו התירוץ עם הקושיא ביחד, אזי נדמה לו לקושיא גדולה ואינו יודע מה להשיב כלל כי נדמה לו לקושיא גדולה. ובאמת הכל שטות, כי אדרבא הקושיא שיפרח הצפור הוא תירוץ על קושיא הראשונה של שטות. כי באמת אין לוקחין בשביל זה הזכוכית השני לסתום כי יפרח דרך שם. רק התינוק מחמת חסרון הבנתו אינו מבין שכוללין לו הקושיא עם התירוץ ביחד ונדמה לו לקושיא גדולה. כמו כן ממש בני אדם שנכנס בלבם קושיות של שטות כאלו שבאמת זאת הקושיא הוא תירוץ, אך מחמת חסרון הבנתו נדמה לו שהוא קושיא גדולה והבן היטב. על כן צריך האדם לסלק מדעתו ולברוח מקושיות וחקירות ושטותים ובלבולים, רק לחזק את עצמו באמונה לבד כנזכר לעיל: | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
==References== | ==References== |